Thursday 20 December 2012

Tips: Memakai bedak asas

Assalamualaikum, 
Hello . 

  Sebenarnye,kalau uolls pakai bedak asas dengan betul wajah akan kelihatan leebih mulus . Banyak jual bedak asas dekat mane2 . Tapi jangan la beli bedak dekat pasar malam , lebih baik uolls ta payah pakai bedak menyerosakkan kulit je . 

Jenis bedak asas. 
-Cecair,krim,'tinted moisturizer;dan 'stick' . 

WAJAH TERLALU BERSEGI. 

-Wanita kurang cantik jika rahang jelas dilihat dengan ketara.Jadi buatlah 'shading' dengan bedak asas uolls. Kalau uolls nak buat 'shading' uolls kena pilih bedak yang lebih gelap daripada warna kulit uolls supaya 'shading' yang dilakukan lebih menonjol . 

CARA MELAKUKAN SHADING

1.Sapukan bedak di bahagian dahi.
2.Kemudian pada rahang pipi. Buat la shading
3.Paling penting adalah guna span yang bersesuai ye . 

*AMARAN: JANGAN SESEKALI MENGUNAKAN JARI YE* 

WAJAH BULAT

-Sapukan bedak asas pada wajah pastikan ianya lebih gelap daripada warna wajah uolls . Ratakan pada bahagian dahi hinggalah ke pipi . Sapukan bedak ke kiri dan ke kanan pipi kemidian tarik ke bawah. 

WAJAH TERLALU BUJUR

-Jikalau anda mempunyai wajah bujur sirih anda cukup bertuah kerana bujr sirih memang cun la . Tapi jikalau wajah terlalu bujur ini kurang menarik perhatian. Ambil bedak asas yang lebih gelap daripada warna wajah anda sapukan di bahagian dagu dan juga dahi ini bertujuan untuk mengurangkan ilusi wajah yang lonjong . Kemudian, ambil bedak padat ratakan di bahagian pipi kiri dan juga pipi kanan dengan kaedah melintang . 

No comments: