Wednesday 10 July 2013


                                              BULAN RAMADHAN MUBARAK

Assalamualaikum,
Hello,


  Sempena bulan yang penuh keberkatan , kerja tambahan ialah mengupdate blog pada setiap minggu . Saja mengisi masa lapang , ni pon tengah tunggu waktu nak bersahur . Ok adakah anda berpuasa sebab semua orang berpuasa ? . Adakah anda berpuasa kerana niat dan kerana Allah ? . Adakah anda berpuasa kerana duit dan baju raya ? . ha ? . cuba jawab . Ok renung-renungkanlah dimana kita , dalam golongan mana kita .

AMBIL DARIPADA EN.GOOGLE.

 Maksud ramadhan , daripada segi bahasa ialah panas terik. Dan dari segi istilah bulan rahmat yang diwajibkan puasa . Wahai orang-orang beriman marilah kita menunaikan ibadah ini dengan khusyuk . Banyak tau kelebihan bagi orang yang sanggup bangun sahur , orang yang berpuasa antaranya doa akan dimakbulkan oleh Allah s.w.t , dosa-dosanya diampunkan dan mereka yang berpuasa akan masuk syurga memlalui pinty Ar-Rayyan .


   Puasa dari segi istilah yang bermaksud menahan diri daripada makan dan minum serta perkara yang membatalkan puasa dari TERBIT FAJAR sehingga TERBENAM matahari serta berserta dengan niat . Bagi orang berbau mulutnya ialah orang yang berpuasa . Biarkan baunya busuk tetapi tetap wangi di sisi Allah s.w.t


   JANGAN LUPA BAYAR ZAKAT FITRAH TAU .
 
SELAMAT BERPUASA , DAN SEMPERNA BULAN YANG MULIA SAYA SEIKHLAS HATI MEMOHON AMPUN SEKIRANYA ADA TERKASAR DALAM MENULIS ENTRY . DAN HALALKAN JIKA SAYA TERAMBIL SESUATU SEPERTI GAMBAR .

AMBIL DARI EN.GOOGLE .


No comments: